Vilkår og Betingelser

 

Bestilling af varer

Du kan kun bestille varer via ginkassen.dk. For at købe alkohol skal du være over 18 år.

 

Erstatningsvarer

Vi gør alt for at have varerne på lager. Skulle der alligevel være en vare som vi ikke kan levere efter at bestillingen er blevet lagt vil vi straks give besked og tilbyde at finde en erstatningsvare til dig.

Kan vi ikke skaffe en erstatningsvare vil vi modregne det i ordren?

 

Abonnement

Det er muligt at få vores lækre GinKasse på abonnement, så du kun skal bestille en gang.

Abonnementet fortsætter løbende indtil du vælger at opsige eller ændrer det.

 

Du kan altid se oplysninger om dit abonnement ved at besøge Ginkassen.dk, klikke på linket “Min side” og logge ind. Du skal blot bruge samme e-mail adresse som ved første ordre.

 

Afmelding/Ændring

Du kan afmelde og ændre dit abonnement når som helst, og der er ingen bindingsperiode. 

For at afmelde dit abonnement skal du gå til din “Bruger konto”, her kan du afmelde/ændre dit abonnement. Afmelder/Ændrer du dit abonnement inden den 22. den foregående måned (dvs. 22. april for levering af majs Gin Kasse)  modtager du i overenstemmelse med ændringen.

Hvis du afmelder/ændrer efter den 21. men inden næste måneds begyndelse, vil du modtage en sidste levering fra os.

Herefter er dit abonnement tilpasset dit nylige valg (ændring i leveringer eller stoppet)

Hvis en betaling ikke kan afregnes på grund af udløb af dit kreditkort eller anden årsag, sætter vi dit abonnement på pause.

 

Pris- og abonnementsændringer

Vi kan altid ændre vores abonnementer og prisen på dem. Dog vil prisændringer eller abonnementsændringer tidligst gælde for dig den løbende måned + 30 dage, efter du har fået besked via e-mail. 

 

Ændringer i betingelserne

Ginkassen.dk kan ændre  betingelserne, herunder forhøje eller sænke priserne. Vi giver dig besked mindst løbende måned + 30 dage før, de nye betingelser gælder for dig.

 

Kommunikation

Vi sender dig information om din konto (f.eks. betalingsgodkendelser, fakturaer, ændret adgangskode eller betalingsmåde, bekræftelsesbeskeder, meddelelser) udelukkende i elektronisk form, f.eks. via e-mails til den e-mailadresse, du oplyser ved tilmelding.

 

Levering

Vi leverer med Post Nord, og der leveres fragtfrit.

Husk at det er dit ansvar, at der er opgivet korrekt adresse.

Bor du i en aflåst opgang med kodelås, kan du oplyse koden til os på din bestilling under bemærkninger.

Det er muligt at få sendt dine varer til en anden adresse end faktureringsadressen, hvis f.eks. du vil give en kasse til nogle andre, eller have sendt til dit arbejde.

Her skal du sætte flueben i “Ordren skal leveres til en anden adresse.” under bestilling.

 

Betaling

På GinKassen.dk kan du gebyrfrit betale med Dankort,Visa-Dankort, VISA Electron, Mobilepay, Diners, JCB og Mastercard. Når du godkender købet, reserveres beløbet men trækkes først ved afsendelse af kassen. Det er normalt de sidste 3-4 hverdage i måneden.

Kortoplysningerne bliver ikke gemt af Ginkassen.dk. Kvitteringen for købet bliver tilsendt på den mailadresse, som du oplyser os under registreringen.

 

Sikkerhed ved betaling

Ginkassen.dk benytter en betalingsløsning leveret af Quickpay. Alle data vedrørende din betaling krypteres og sendes via SSL. Det betyder, at det kun er Quickpay, der kan læse disse data. Ginkassen.dk overholder Tellers’ retningslinjer for internethandel.

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter aftalen blev indgået.

Du skal inden 14 dage fra indgåelse datoen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail på betaling@ginkassen.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig, at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Evt. beskyttende emballage eller folie må derfor helst ikke være brudt.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Ginkassen.dk
Wilders Plads 8c
1403 København K

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Som udgangspunkt betaler vi dig pengene tilbage, hvis en vare ikke er i orden. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed, f.eks. fødevarer) gælder det, at almindelig fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Ginkassen.dk
Wilders Plads 8c
1403 København K

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Det er også muligt, at vi selv kommer og henter den pågældende vare. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet, er du meget velkommen til at kontakte os.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Ginkassen.dk og opbevares så længe det giver forretningsmæssigt mening eller maksimum 5 år,  hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på Ginkassen.dk er direktør Iben Diamant.

 

Som registreret hos Ginkassen.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: persondata@ginkassen.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på tlf. 20 26 48 16 eller sende en mail til kundeservice@ginkassen.dk.

Vilkår og betingelser er opdateret april 2018